Jak na to přišlo

V dubnu 2017 otevíráme FabLab Brno a následujících několik měsíců máme co dělat, abychom stíhali zaškolovat a přijímat nové členy. Navíc se nám ozývají lidi z celé ČR s podobnými záměry, ale hlavně školy. Základky, střední ale i mateřinky, které chtějí exkurze a školení pro žáky.

Přemýšlíme, jak jim vyjít vstříc, ale zároveň příliš neblokovat FabLab. Prioritní zůstávají pořád členové. Pro ně chceme být otevření 24/7.

Před prázdninami 2017 se nám také ozval náměstek primátora Hladík se záměrem města podporovat technickou výuku a chtěl  na tom spolupracovat s FabLabem.

Máme první
Máme první nákres

Plánovací prázdniny 2017

Využíváme volnějšího období během prázdnin, kdy už lidi nemusí čekat několik týdnů na FabLab Tour a přemýšlíme, jak to teda pro ty školy zpřístupnit. Chceme jim to zjednodušit, aby nemuseli pálit spoustu času přesuny a zároveň, aby FabLab zůstal pro členy.

Na konci prázdnin máme první návrh, víme, že to bude mít kolečka a dodávka, nebo malý náklaďák vypadá reálně. Níže úryvek z prezentace

  • „Hands-on vzdělávání žáků, studentů a učitelů mimo „zdi“ školy
  • Pomoc při rozhodování o budoucí kariéře
  • Rozšířit obzor široké veřejnosti, jaké přínosy pro ně digitální výroba může mít
  • Inspirace pro učitele a školy
  • Úspora nákladů – sdílení technologie
  • Zkušený a zapálený personál
  • Zapadá do RIS“
  • Dodávka nebo malý náklaďák vypadá reálně

 

{

Nebyla legrace dát na papír zadání pro dodavatele. Řešil to hlavně interní tým techniků, designerů, lektorů a členů FabLabu a milovníků karavanů.

Září a říjen 2017

Jednání na městě a kraji – chtějí větší variantu, kam se vejde aspoň půlka třídy. Jediná možnost je velký návěs s výsuvným bokem. Pracujeme tedy na této variantě.

Listopad 2017

Město Brno schválilo provozní dotaci 1 000 000 Kč.

Únor 2018

Jednání na kraji vypadají nadějně, a proto začínáme připravovat výběrové řízení. Teprve teď začínáme narážet na pořádné výzvy. Jak rozvrhnout prostor? Jak zabezpečit stroje a nábytek, aby se dal snadno převážet? Jak pořešit zázemí? Jaký příkon bude potřeba? Co v případě, že nebude elektrická zásuvka v dosahu?

Nalepili jsme si na zem ve FabLabu reálné rozměry návěsu a skládali stoly a technologie, abychom si to dokázali lépe představit.

Nebyla legrace dát na papír zadání pro dodavatele. Zabralo nám to cca 4 měsíce. Řešil to hlavně interní tým techniků, designerů, lektorů a členů FabLabu a milovníků karavanů (Ondra Slavík, Peter Bistricky, Honza Chromec, Jakub Štětina, Tomáš Jelínek, Miroslav Zuzelka, Vašek Helán, Honza Komenda a já) a konzultovali jsme to s hasiči, elektrikářem, BOZP technikem, architekty světla a expertkou na výběrová řízení.

Šlo vlastně o dva velké úkoly – nejdřív vymyslet, jak to bude vypadat, jak to bude fungovat atd., a pak to přepsat do dokumentů tak, aby nám vyrobili to, co fakt chceme. Dokumenty jsou ještě pořád dostupné zde LINK (RYCHLE NEŽ TO SMAŽOU!)

Duben 2018

Schválená podpora z JMK ve výši 7 000 000 Kč a pouštíme se do výběrka na FabLab Mobile managera.

Květen 2018

Věnujeme se průzkumu u škol v rámci předrealizační fáze. Zájem je, je to dobré.

Červen 2018

Máme prvního potvrzeného firemního partnera Thermo Fisher Scientific a vypisujeme výběrko na dodání speciálně upraveného návěsu.

Červenec 2018

Vybrali jsme Daniela Šína jako manažera projektu, adaptuje se a přebírá otěže projektu.

Uzavřeno výběrko na dodavatele, kterým se stává Cargo desgin Opava.

srpen 2018 – únor 2019

  • Všechny právní záležitosti (a že jich bylo jen samotná analýza dala na 13 stránek)
  • BOZP
  • Plánování provozu
  • Příprava školení, komunikace se školami
  • Nábor lektorů a jejich zaškolení
  • Branding a kompletní marketing projektu
  • Komunikace a shánění partnerů
  • Probíhá stavba kamionu
  • Změna názvu na FabLab Experience

Leden 2019

Dodáno, probíhá zaškolení personálu na obsluhu návěsu. Řešíme VŘ na přepravní společnost. 

Únor 2019

25. 2. 2019 zůstane navždy zapsáno v mé paměti. Uvedli jsme totiž kamion do provozu velkolepou otevíračkou, které se zúčastnili politici, firmy, partneři, školy a spousta novinářů. A také jsem měl příležitost v rámci této otevíračky pracovat poprvé trochu intenzivněji se svoji budoucí ženou. 🙂 

Hurá na cesty!

Zajímají vás spíše pěvně umístněné otervřené dílny? Podívejte se ZDE

Pin It on Pinterest