Základy Arduino
TERMÍN KURZU: 26.06.2022

Lektor: Adam Janeček

Pro úspěšné přihlášení je na kurz je potřeba vyplnit přihlášku pro příslušný termín a zakoupit kurzovné na našem eshopu.

Forma

Cyklus 2 osmihodinových seminářů, zasazených do samostatných dní. Odstup mezi jednotlivými semináři je jeden týden, během kterého zapůjčenou stavebnici Arduino k procvičení a splnění domácích úloh.

V rámci kurzu je třeba absolvovat oba dva semináře.

Kurz je prezenční a jednotlivé semináře se konají 26.06.2022 a 3.7.2022 v budově JIC INMEC na adrese Purkyňova 127, 612 00 Brno-Medlánky. Sraz oba dny je dole na recepci v 8:50.

Informace

Naučíte se

  • Pracovat s programovatelnou elektronickou platformou typu ArduinoZ
  • Zapojovat jednoduché elektrické obvody
  • Programovat obvody obsahujících vstupní a výstupní elektronické prvky
  • Zapojit práci s platformou Arduino do své výuky
  • Vést studenské projekty nad rámec výuky

Potřebujete

  • opravdu jen základní znalost práce s PC

Výhodou

Pro koho

  • pedagogové ZŠ, SŠ, SVČ, učitele v družině, vedoucí kroužků.

Délka trvání

  • 1 týden

Hodinová dotace

  • První lekce – 1h teorie, 7h praktická část a shrnutí
  • Druhá lekce – 1h teorie, 7h praktická část a shrnutí

Celkem 16 hodin

Obsah lekcí

5

První lekce

  1. V první lekci se po krátkém představení vývojové platformy Arduino seznámíte s prostředím pro jeho blokové i textové programování a simulaci obvodů. Naučíte se základní prvky programovacího jazyka Wiring a vyzkoušíte si digitálním zápisem rozblikat led diodu. Poté si osvojíte další funkce, kterými jsou analogové čtení, sériová komunikace, PWM a jsou jim představeny podmínky a cykly. Dosavadní naučené dovednosti si ověříte sestavením a naprogramováním obvodu regulujícím intenzitu světla dvěma tlačítky. Po krátké přestávce si představíme programovací prostředí Arduino IDE, naučíte se pracovat s proměnnými a poli a tyto funkce si opět vyzkoušíte na menších projektech.

Dotace 8h

5

Druhá lekce

V první části druhé lekci si osvojíte práci s knihovnami, matematickými operátory a funkcemi. Tyto nově naučené prvky si vyzkoušíte použít v jednoduchých projektech. Po kvízu a krátké přestávce se pomocí teoretické výuky a práce na projektech naučíte využívat paměť EEPROM, Interrupty a vzájemnou komunikace více periferií. V závěru je shrnuta probíraná látka a po krátkém kvízu otevřen prostor pro diskusi.

Dotace 8h

Osvědčení obdržíte po absolvování všech seminářů a splnění všech domácích úloh. Nelze si vybrat jen část seminářů

0 KOMENTÁŘŮ

0 komentáøù

Přidat komentář

Nejnovější lekce a projekty

Obléhací klání

Obléhací klání

Máte rádi historii a historické zbraně? Pak je tato lekce pro vás jako stvořená. V průběhu lekce se seznámíte s obléhacími válečnými stroji, které se zrodily již v antice. Tentokrát se dozvíte něco o historickém zařazení, vývoji a konstrukci. V druhé části lekce si navrhnete i vlastní zmenšený model. Inspirací vám mohou být existující historické trebuchety, katapulty nebo praky, ale fantazii se meze nekladou a můžete využít i svůj vlastní návrh mechanismu, který katapultuje projektily. Po vytištění a sestavení modelu můžete společně se spolužáky uspořádat klání a otestovat tak, který mechanismus nebo čí stroj je nejlepší!

Nebojte se zlomků

Nebojte se zlomků

Zlomky patří mezi nejdůležitější základní věci, které se v matematice učí. Člověk je používá každý den, i když si to ani nemusí uvědomit. Určitě už jste dělili pizzu nebo koláč na několik stejných dílů nebo taťka doma řezal laťku na dvě stejné části. Je proto nutné, aby každý do této kapitoly investoval trochu více svého času, protože se se zlomky bude setkávat a využívat je velice často.
V této lekce si tak mohou všichni připravit jednoduchou pomůcku pro pochopení úplných základů zlomků. A navíc kromě procvičování zlomků si ve volných chvílích mohou stavět, na co zrovna mají chuť!

Jak se hýbe naše kostra?

Jak se hýbe naše kostra?

Zajímalo vás někdy, jak se všechny stroje pohybují? A kdo všechny ty pohyby vymyslel? A víte, že ten základní pohyb možná vychází z něčeho, co sami dobře znáte? V této lekci se dozvíte základní kloubní spojení lidského těla, jejich pohyblivost a omezení. Kloub je totiž spojení a zároveň ohebné místo dvou nebo více se vzájemně dotýkajících kostí. To stejné je kloub z mechanického hlediska.
V této lekci si představíte základní kloubní spojení lidského těla. Ty převedete na jednoduché mechanické klouby, vymodelujete a na závěr vytisknete na 3D tiskárně. Žáci tak zjistí, že většina základních mechanických pohybů mají původ v těch organických v našem těle. Získané znalosti pak mohou žáci využít v praxi při návrhu ohebných spojů.

Švihej!

Švihej!

Co takhle si dát mezi sebou soutěž o to, kdo vydrží déle skákat přes švihadlo? Nebo se naučit nové triky jako vajíčko nebo dvakrát omotat švihadlo na jeden výskok? Ne v každé škole jsou ideální pomůcky pro všechny žáky ve třídě. V této lekci mohou žáci všechno vyzkoušet pomocí vlastního švihadla, které si navrhnou a sami vyrobí!
Nejen předměty jako matematika mohou využívat nové technologie. Své uplatnění najdou i v tělocviku! Ne každému půjde vše napoprvé. Právě příležitost zažít a opakovaně překonat neúspěch je klíčovou zkušeností pro budování zdravé sebedůvěry.

Pin It on Pinterest